Competiția acerbă pentru atribuirea contractului de reabilitare și modernizare a drumului național DN17C, care leagă Bistrița de Dumitra, a declanșat un val de nemulțumiri în rândul participanților, majoritatea abonați la lucrările publice din județul Bistrița-Năsăud.
Licitația organizată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), în valoare de aproximativ 280 de milioane de lei, a atras interesul a șapte consorții de firme din județul Bistrița-Năsăud. Câștigătorul inițial, compania clujeană DIFERIT AG, a reușit să obțină contractul după ce a redus semnificativ prețul, însă decizia a generat o serie de contestații care ar putea duce la reluarea procedurii de licitație.
În cadrul acestei licitații, printre liderii consorțiilor participante s-au numărat firmele Dimex 2000 Company, MIS Grup, Frasinul, Îndemânarea ProdCom, Far Foundation, ARL Cluj și DIFERIT AG. Oferta constructorului DIFERIT AG a fost cea mai avantajoasă, compania propunând un preț de 197 milioane de lei, cu 82,2 milioane de lei sub suma maximă prevăzută inițial.
Totuși, anunțarea rezultatelor nu a fost pe placul tuturor, iar patru dintre consorțiile participante au depus contestații la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC). Una dintre firme solicită reevaluarea ofertelor, argumentând că a fost descalificată pe motive discutabile, precum lipsa unei diplome a inginerului propus pentru funcția de manager de proiect. O altă companie acuză o depunctare subiectivă la evaluarea tehnică, în timp ce alte două firme susțin că li s-a restricționat accesul la documentele dosarului de achiziție.
ARL Cluj, una dintre companiile contestatare, și-a exprimat nemulțumirea față de modul în care a fost tratată solicitarea de acces la dosarul licitației, precizând că documentele au fost puse la dispoziție doar parțial. „Accesul ne-a fost acordat în data de 21 august 2024, dar doar parțial și formal, fără a respecta dispozițiile privind confidențialitatea documentelor”, a subliniat compania în contestația sa.
Valoarea contractului pentru modernizarea DN17C este considerabilă, depășind 50 de milioane de euro, iar lucrarea vizează o porțiune de 7,8 kilometri de drum. Având în vedere importanța și dimensiunea investiției, licitația a stârnit interesul marilor constructori din județ, însă disputele apărute ulterior sugerează că proiectul ar putea ajunge în instanță. Contestarea masivă a deciziei ar putea întârzia semnificativ începerea lucrărilor, existând posibilitatea reluării întregii proceduri de licitație.